Thursday, June 19, 2014

Persiapan Raya

dengar tajuk entry kak ton kali nie, rase mcm xsabar nak raya mengalahkan kanak-kanak riang kan? hahaha...tapi itulah hakikat sebenarnya dimana aku sekarang sibuk sangat membeli apa yang patut. Eh! ada ke yang patut??? yang x patut ada la kot... hahaha..
 yela tahun nie kan aku raya berdua, so kena buat perancangan awal la... 
maksud perancangan awal bagi aku adalah membeli baju raya ye, bukan barangan rumah or apa-apa yang berkaitan dengannya... bahahah....

kalau nak ikutkan aku berkenaan dengan baju raya nie, aku rasa kain pasang yang aku beli sendiri  dan yang mak aku beli kat Padang dulu pun masih belum dibuat baju lagi. kalau ikutkan koleksi tu boleh sangat kak ton 
 buka kedai kain pasang tau... hahahha
 nie kan pula aku nak menamak nak beli baju raya lagi kan.... hahhaa
itu semua tak termasuk dengan kain sari yang aku beli masa belikan hadiah untuk MIL aku ari tue. aku sempat rembat 2 pasang kain sari. tapi xtau la bila pula aku nak menjahitnya,,,, nafsu shopping aku nie puaka sangat kan....

tue semua baju aku je tau, baju pak rahmat nanti dekat nak raya baru aku belikan yang readymade je la... senang kan,,, pastu aku belikan suar jeans n tshirt je... orang laki nie bukannya nak berbaju melayu bagai, macam-macam alasan yang dia bagi nanti...
 panas la, tak selesa la...  stress aku.... daripada stresss aku bertambah baik xpayah beli banyak-banyak sangat kan,,,,
 bahaha...

walaupun sudah banyak koleksi kain pasang yang aku beli, plan nye tahun nie aku nak juga beli yang readymade, senang sikit xpayah kak ton sibuk-sibuk nak tambah manik sana sini nanti... cuma kena siapkan duit lebih sikit la,,,, hahhaha...
nie kalau pak rahmat tahu, mahunye dia tarik napas panjang-panjang, sebab bini dia bernafsu monster bila tiba bab
shoping menyoping nie
hahahah sabar ye sayangg....




-Eina-

No comments:

Post a Comment