Tuesday, June 24, 2014

Tempahan Hamper...

Assalamualaikum semua, kali nie aku nak share dengan korang semua pasal tempahan hamper nie. Untuk pertama kalinya aku mendapat bisnes tempahan hamper nie dan aku harap ianya akan menjadi permulaan yang baik untuk bisnes aku nie. 

Nak dimulakan cerita, kawan nie (kak naemah), aku minta tolong buatkan hamper untuk boss die. katanya nak boss yang murah-murah jer,  sebab itu juga menyebabkan dia sangat sukar nak mendapatkan orang yang sesuai untuk menyediakannya. banyak-banyak tempat yang ditanya semuanya melebihi bajet bossnya. korang paham tak ayat aku nie..... bahhahhaha... 

 Sambil dok termenung...(ni aku tambah jer) dia terpikir la aku yang sangat kreatif bab-bab yang macam nie (mampos la puji diri sendiri....). So, dia mintalah tolong aku buatkan hamper tu, katanya xpayah nak besar-besar sangat bersesuaian saja dengan bajet boss dia tu.... 

Apalagi, aku bergigih la membuat quotation bagai.... ini perlu ada quotation hokey untuk mendapatkan tender mambuat hamper nie.... ko jangan memain, hahaha... bunyi macam projek berjuta-juta kan... puiiiiii....padahal buat hamper jer.... bajet plak ciput jer..... bahahhahaha.... 

Selepas aku memenangi tender tersebut aku memulakan operasi mencari coklat dan biskut (request by boss) kat pasaraya Hanifa yang dekat dengan opis aku tu....murah dan menjimatkan shooping kat situ ye.... yer la, kata bajet ciput... so kena pandai cari tempat la kan... tapi ape yang penting adalah hasil kebabooommmm..... 

Selepas seharian aku bermain-main dengan semua nie so, tadaaaaa... inilah hasilnya hamper aku yang xbrapa nak hamper sangat..... heheheheh sebarang pujian dialu-alukan hokey... TETAPI AWAS... kata-kata kejian tidak diterima.... hahahhaha.... 


chantek x korang tengok.....
cantik kan...............muntah darah korang baca aku puji diri sendiri.....


-Eina-

No comments:

Post a Comment