Wednesday, January 7, 2015

Mendetoxkan Diri....

Assalamualaikum....
Hari nie, bermulalah aku untuk mendetoxkan diri katanya, memandangkan azam tahun lepas yang dibawa ke tahun nie. So, dengan bersemangatnya aku memulakan langkah pertama. Orang kata sebelum nak mulakan diet nie, kita perlu mencucikan semua kotoran atau toksin-toksin yang dalam berkampung badan terlebih dahulu.... cewahhhh cakap macam pakar pemakanan jer aku nie.....

Untuk memulakan operasi detox nie, semalam aku ajak pak rahmat pergi ke tesco untuk membeli keperluan untuk detox nie. Peringkat permulaan aku hanya beli green tea dengan buah lemon jer. Ingat nak beli daun pudina sekali, tapi cari punya cari tak jumpa da..... 
Selain tue, aku ada juga beli buah betik sebab aku memang suka buah-buahan... hehehhe dan lagi satu sebab adalah kalau nak detox kenalah makan buah...... aci dak macam tue......(x klaka hokey....)



Gambar nie aku ambil dari encik google jer, tapi nak gitau korang buah lemon macam nie la, aku beli semalam..... hahahhaha...



Nie plak green tea yang aku beli semalam, tapi gambar nie pun aku ambik kat encik google gak... meh...meh...meh....
aku beli yang kecik je sama macam gambar kat atas tu... sebab baru nak cuba kan, nanti klu xsesuai ngan aku xde la membazir sangat....



Dan inilah hasilnya selepas kedua-dua bahan bersatu... hehehe, tapi yang nie dah kali kedua aku tambah air masak, so warna dan rasa kurang pekat dari yang pertama tadi yang memang pekat dan melekat habis la.... hehehhe. 
Okey semua, selamat mencuba.......


cinta hati
  -Eina-

No comments:

Post a Comment