Thursday, March 5, 2015

Sudah Tuakah Aku??????

Assalamualaikum... dan salam bersiaran kembali. Sudah lama rasanya aku tak menghapdet belog aku nie, dah bersawang juga lah.... hahahhaa....

Tanpa disangka pagi tadi aku telah melakukan aksi berani matilah... bila mengenangkan nasib aku memang baik sebab tak de apa2 terjadik kat aku. Tapi bila di fikirkan balik, kelako pun ada juga... hahahha... nak tahu apa aksi berani mati aku?????
 jom ikuti jalan ceritanya..... macam cerita hikayat Hang Tuah plak....

Selepas pak rahmat dapat kerja kat area KL, pergi dan balik kerja aku dihantar dan di jemput oleh pak rahmat. Yela, memandangkan arah perjalanan yang sama dan jarak opis aku ngan pak rahmat pun tak jauh, secara tak langsung aku dapat jimat dah kat situkan...

Seperti biasa hari nie aku ngan pak rahmat pergi kerja bersama-sama tapi kami keluar rumah lewat sikit sebab aku bangun lambat... tapi sebenarnya aku memang hari-hari lambat... hahaha 
cuma hari lagi lambat dari hari-hari biasa.....
Dah lah aku kuar umah lambat, pastu kena pula ambik barang avon yang member opis oder kat keta. Dalam dok kalut2 ambik barang avon dengan beg kat dalam kereta aku xsedar yang aku terlupa ambik satu barang lagi yang penting. Padahal setiap hari kot aku ambik kalau aku nak pi kerja, tapi tak tau pulak macam mana hari nie aku boleh lupe... Nampak sangat aku dah tua... huwaaaaaaaaaaaaa.... 

Mesti korang nak taw apakah barang penting yang aku lupe tue kan??? jom kita tengok apakah bendanya

+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
gambar dari encik google.... helmet aku lebih kurang macam nie la.....

Inilah benda penting yang aku lupa nak ambik pagi tadi. Korang bayangkan perjalanan aku dari rumah, Bandar Tun Razak sampai ke AmanahRaya. Sepanjang perjalanan aku tak pakai helmet, bukan ke kerja gila dan berani mati namanya???

Walau macam mana pun aku bersyukur sepanjang aku pagi tadi tak de apa perkara buruk yang berlaku. 
Terima kasih Ya Allah kerana memelihara aku dan Pak Rahmat sepanjang perjalanan kami pagi tadi...

Sebagai balasan akibat lupe nak bawa helmet, jawabnya balik kerja nanti kena naik tren la.... nasib baik umah dengan stesen LRT tak jauh....


budak pelupa
   -Eina-


No comments:

Post a Comment