Monday, March 30, 2015

Happy Besday Sayang a.k.a Pak Rahmat...

Salam bersiaran kembali memandangkan sudah lama aku menjegah kat Velog nie.... Rasa macam sibuk sangat, tapi aku pun tak tau apa yang aku dok sibukkan tu... boleh ke mcm tue.... alahai rasa makin tua dah aku nie....

Hari nie, aku nak coretkan berkenaan dengan aktiviti aku minggu lepas bersempenakan besday Pak Rahmat. Seperti biasa, aku memang tak der la buat makan-makan or party tuk Pak Rahmat. Dah besar kot, tak payah la nak besday party bagai kan. Sambutan dibuat hanya aku ngan Pak Rahmat je, itupun buat kat rumah lepas kiteorang balik keja. Tak der nak suprise bagai, otw balik keja ajak Pak Rahmat singgah kedai kek kat area umah sebab nak belikan kek untuk besday boy...
Untuk kek, aku beli yang slice jer tapi aku hangkut sekali 4 slice kot. Hambik ko, sebab tak tau nak ambik mana, tengok semua nampak sedap. Alhamdulillah, semua kek tue habis dibedal oleh aku ngan Pak Rahmat.  

sila abaikan keadaan kek yang comot tue ye....


Nie la 4 jenis kek yang aku beli minggu lepas, tapi jangan tanya kek apa ye, sebab aku ingat satu jenis je iaitu red velvet. Yang tulis coffe tu memang sah-sah la ada perisa kopi di dalamnya tetapi nama kek tu aku memang tak tau....


Memandangkan Pak Rahmat puasa hari tue, so acara meniup lilin dan memakan (ada ke perkataan nie..) kek dibuat selepas magrib. Untuk makan malam pun aku beli jer kat luar sebab aku tak der masa nak masak. Ye la, sampai umah pun dah kul 7 lebih, kalau nak aku masak, jawabnya lepas Isyak la baru boleh makan,,,, hahahahaa...

Korang mesti nak taw kan, apa hadiah aku bagi kat Pak Rahmat bersempenakan hari bertambah tua beliau... hehehehe....
Jom Tengokkkkkkk

+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+

..... Jam Tangan...... (gelapnya tangan laki akuu.....)
Sebenarnya ada sebab kenapa aku hadiah kan jam tangan kat Pak Rahmat. Yang petama adalah aku yang myebabkan jam tangan dia rosak masa kiteorang gaduh-gaduh manja dulu.
Sebab kedua adalah kerana aku sangat stresss bila dia asyik tanya kat aku JAM KUL BAPE SEKARANG???? padahal dia boleh tgk je kat hp de kan....
Dan yang ketiga adalah aku memang nak belikan dia jam baru. Sebab jam yang lama (yang dah rosak tue) mcm dah buruk sangat......

Selesai jer sesi makan-makan dan rehat, pada malam tue juga aku ngan Pak Rahmat bertolak balik ke Sungai Besar sebab Pak Rahmat kata, dia dah lama tak balik jumpa mak ngan abah...

Bersambung........


 cinta hati
  -Eina-

No comments:

Post a Comment