Wednesday, March 26, 2014

step by step

assalamualaikum semua, so korang apa kabo hari nie??? aku seperti biasalah seceria-cerianya... (ada ke perkataan mcm tu) ada aku kisah, jnj pahem sudahhhh... tgk pada entry aku nie mcm banyak je plan aku kan... hahahha, takpe hidup kita nie mst ada banyak peracangan kan...kan...kan...

bila dipikirkan dalam kepala otak aku nie mcm2 perkara aku nak buat, tapi aku xtau nak mulakan yang mana dulu. sememangnya aku mempunyai satu kerja yang hakiki iaitu makan gaji,  seperti biasala rutin harian bermula pada jam 8.30 hingga 5.30 petang. itulah kehidupan aku kalau hari isnin hingga jumaat (xtermasuk kalau aku bercuti la kan,,, hehehe),  masa lapang yang ada pun hanya pada hari sabtu dan ahad je la. tapi xde la lapang sangat pun... sebab banyak lagi tugasan kat rumah aku yang menanti... nak cuci baju stok seminggu lagi, lipat baju stok minggu lepas punya,  kemas umah stok seminggu xkemas dan seangkatan dengannya la..aku nie kan pemalas... kerja sure bertangguh punya... hahahha... 

sebelum nie kan aku pernah gitau yang aku ada buat MARY KAY start bulan Disember tahun lepas, tetapi memandangkan aku xmenyempat dan sibuk dengan tugasan lain aku terpaksalah hold dulu bisnes MARY KAY nie. tapi kalau ada sesapa yang nak beli produk nie or nak try free facial n make up, aku masih buat cuma tidak seaktif dulu la. aku plan nak mulakan balik bisnes MARY KAY ni lepas aku berhenti kerja hakiki aku sekarang nie. itu la yang aku katakan step by step tu... tapi xtau la bila nak berhenti tu kan...  hehehehe

selain tu, aku juga tengah berjinak-jinak dengan menjahit. aku nak menambahkan kemahiran menjahit. sekarang pun tengah mengumpul modal untuk pergi kelas menjahit balik. basic menjahit aku dah ada, dan kalau sekadar nak jahit baju kurung untuk diri sendiri tu lepas lah. cuma kalau dari segi kualiti jahitan tue kena tingkatkan lagi lah... sebab aku dah lama xmenjahit nie. nanti bila kak ton dan teror jahit, boleh lah korang semua nak tempah kat kak ton nie...hahhaa. aku boleh bagi special price kat hampa semua. 

itu lah perancangan aku, kalau AKU KAYA, aku nak buka Butik&Spa. nanti kalau sesapa datang nak buat facial or beli barang MARY KAY kat spa aku boleh pakej shooping sekali kan... itulah perancang kak ton kalau diizinkan ALLAH.  In Sya Allah.... AMINNN 
moga-moga dipermudakan. hope korang mendoakan aku agar apa yang aku cita-citakan akan berjaya.



-Eina-

No comments:

Post a Comment